Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6129
Назва: Методологія лінгво-енергетичних досліджень актуалізації підлітками лінгвальних і позалінгвальних засобів комунікативної поведінки
Автори: Бурка, Наталія
Ключові слова: методологія
лінгво-енергетичні дослідження
підліток
комунікативна поведінка
лінгвальні та позалінгвальні засоби
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Бурка, Наталія. Методологія лінгво-енергетичних досліджень актуалізації підлітками лінгвальних і позалінгвальних засобів комунікативної поведінки / Н. Бурка // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип.54 : Філологія. - С. 9-20.
Короткий огляд (реферат): У праці обґрунтовано узагальнену методологію наукового дослідження когнітивних лінгво-енергетичних особливостей комплексної актуалізації лінгвальних та позалінгвальних засобів у комунікативній поведінці підлітка. Логіка вирішення зазначеної проблеми ґрунтувалася на аналізі структури та змісту двох співвідносних вербально-графічних моделей. Перша модель мегасистеми добору підлітком засобів актуалізації його комунікативної поведінки має трирівневу структуру, в рамах якої розглянуто дві автономні системи зовнішніх стосовно комуніканта (соціально-політичних, ситуативно-комунікативних, психо-генетичних) та внутрішніх (фізіологічно-станових, емоційно-самопочуттєвих, фізично-відчуттєвих) чинників, а також модель духовного буття підлітка, у чотирьох сферах психіки якого зароджуються й розвиваються усі процеси його мислемовлення та миследій у комунікації. Друга модель супервентної взаємодії лінгвальних та позалінгвальних засобів комунікативної поведінки підлітка віддзеркалює механізм породження альтернативних смислів висловлень, які він актуалізує через концепти-поняття та концепти-дії, набуті його пам’яттю шляхом попереднього комунікативного та соціального досвіду. Підкреслено, що методологія лінгво-енергетичних досліджень здатна слугувати наочним засобом для опанування логіки планування, розроблення методик та систематизації викладу результатів значної кількості інших теоретичних і експериментальних досліджень, пов’язаних з когнітивними явищами мислемовлення й миследій людини взагалі та підлітка зокрема. Наголошено, що термінологічний апарат уживаних моделей здатний відігравати роль вихідної сукупності наукових понять, котрими слід позначати лінгвальні та позалінгвальні засоби мовленнєвої поведінки індивіда.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6129
Розташовується у зібраннях:2023 Вип. 54. Філологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
бурка.pdf582,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.