Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6129
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБурка, Наталія-
dc.date.accessioned2025-05-13T11:41:01Z-
dc.date.available2025-05-13T11:41:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБурка, Наталія. Методологія лінгво-енергетичних досліджень актуалізації підлітками лінгвальних і позалінгвальних засобів комунікативної поведінки / Н. Бурка // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип.54 : Філологія. - С. 9-20.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6129-
dc.description.abstractУ праці обґрунтовано узагальнену методологію наукового дослідження когнітивних лінгво-енергетичних особливостей комплексної актуалізації лінгвальних та позалінгвальних засобів у комунікативній поведінці підлітка. Логіка вирішення зазначеної проблеми ґрунтувалася на аналізі структури та змісту двох співвідносних вербально-графічних моделей. Перша модель мегасистеми добору підлітком засобів актуалізації його комунікативної поведінки має трирівневу структуру, в рамах якої розглянуто дві автономні системи зовнішніх стосовно комуніканта (соціально-політичних, ситуативно-комунікативних, психо-генетичних) та внутрішніх (фізіологічно-станових, емоційно-самопочуттєвих, фізично-відчуттєвих) чинників, а також модель духовного буття підлітка, у чотирьох сферах психіки якого зароджуються й розвиваються усі процеси його мислемовлення та миследій у комунікації. Друга модель супервентної взаємодії лінгвальних та позалінгвальних засобів комунікативної поведінки підлітка віддзеркалює механізм породження альтернативних смислів висловлень, які він актуалізує через концепти-поняття та концепти-дії, набуті його пам’яттю шляхом попереднього комунікативного та соціального досвіду. Підкреслено, що методологія лінгво-енергетичних досліджень здатна слугувати наочним засобом для опанування логіки планування, розроблення методик та систематизації викладу результатів значної кількості інших теоретичних і експериментальних досліджень, пов’язаних з когнітивними явищами мислемовлення й миследій людини взагалі та підлітка зокрема. Наголошено, що термінологічний апарат уживаних моделей здатний відігравати роль вихідної сукупності наукових понять, котрими слід позначати лінгвальні та позалінгвальні засоби мовленнєвої поведінки індивіда.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectлінгво-енергетичні дослідженняuk_UA
dc.subjectпідлітокuk_UA
dc.subjectкомунікативна поведінкаuk_UA
dc.subjectлінгвальні та позалінгвальні засобиuk_UA
dc.titleМетодологія лінгво-енергетичних досліджень актуалізації підлітками лінгвальних і позалінгвальних засобів комунікативної поведінкиuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2023 Вип. 54. Філологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
бурка.pdf582,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.