Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/405
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМацеж, Божена-
dc.date.accessioned2021-12-13T14:16:05Z-
dc.date.available2021-12-13T14:16:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМацеж, Божена Недержавні заклади дошкільної освіти та формування мережі дошкільних установ у Польщі = Marzec Bozena. Non-public kindergartens and development of nursery schools in Poland / Б. Мацеж // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. М. Чепіль (гол. ред.), О. М. Кобрій, О. Є. Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2018. – Вип. 7/39 : Педагогіка. – С. 172-184. – Текст пол. мuk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/405-
dc.description.abstractУ статті розкрито принципи функціонування недержавних закладів дошкільної освіти у Польщі та їх вплив на локальну мережу дошкілля. На прикладі муніципалітету Домброва Ґурніча доведено, що, незважаючи на ліквідацію значної кількості дошкільних закладів на початку децентралізації освіти в Польщі, їх число збільшилося. Висвітлено нормативно-правові засади створення недержавних закладів дошкільної освіти. Недержавними дитячими установами можуть керувати юридичні особи, крім органів місцевого самоврядування, наприклад, компанії, асоціації, фонди, релігійні організації, або фізичні особи. Закон «Про систему освіти» точно регламентує умови та принципи, на підставі яких недержавний заклад дошкільної освіти може функціонувати. Ці дошкільні заклади є організаційно незалежними від органів місцевого самоврядування. З метою задоволення освітніх потреб дітей у віці до 6 років, ці установи можуть здійснювати підготовку до школи на основі окремих угод з місцевими органами влади. Зʼясовано, що польські дослідники (Б. Сьліверський, Г. Грабовський, Ц. Гуз, Т. Левовицький, Х. Мушинський, П. Свіняєвіч, Я. Круковська, М. Лаковська-Мадурович, Я. Лукомська) відзначають, що недержавні дошкільні установи мають значну автономію у сфері організаційних, програмних, методичних та доглядальницьких змін до позитивних аспектів реформування системи освіти. Висвітлено негативні аспекти: низький соціальний досвід у сфері самоврядування, зменшення кількості дітей, охоплених інституційною дошкільною освітою, ліквідації дошкільних установ, значне зменшення державних та місцевих бюджетів на утримання, збільшення батьківських витрат на відвідування дітей у закладах дошкільних освіти, погіршення матеріальних умов дитячих садків та зменшення заробітної плати вихователям. Розкрито найбільш важливі питання, повʼязані з діяльністю органів місцевого самоврядування у галузі дошкільної освітиuk_UA
dc.language.isopluk_UA
dc.subjectмережа закладів дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectмуніципальні заклади дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectПольщаuk_UA
dc.titleNon-public kindergartens and development of nursery schools in Polanduk_UA
dc.title.alternativeНедержавні заклади дошкільної освіти та формування мережі дошкільних установ у Польщіuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
мажец.pdf442,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.