Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1289
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛимонченко, Вера-
dc.date.accessioned2022-04-29T11:18:00Z-
dc.date.available2022-04-29T11:18:00Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЛимонченко, Вера Проблемы образования в свете вызовов трансгуманизма / В. Лимонченко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2020. – Вип. 41 : Філософія. – С. 245-266uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1289-
dc.description.abstractМетою статті є розгляд трансгуманістичного проєкту вдосконалення людини і постгуманістичного варіанта Проблемы образования в свете вызовов трансгуманизмаприменшення цінності людини у співвідношенні з класич-ною концепцією освіти, виявлення непродуманості вихідних підстав цих двох конструкцій. Методологія. За допомогою критико-аналітичної експлікації інтелектуальних засобів цих проєктів і порівняльного аналізу їх у зв’язку з традиційними для філософії проблемами осмислення природи і свободи людини виявляється натуралістичний редукціонізм і обґрунтовується значущість активності людини. У центр потрапляє пробле-матика способу мислення, взятого не в інструментально-технологічному вимірі, а в антропологічному ключі. Наукова новизна. Розкрито понятійну непродуманість феномена життя людини, що розглядається чисто сцієнтистично як стан одиничного утворення (організму), що реалізує і зберігає себе шляхом обміну своїх складових частин і речовин навко-лишнього світу (метаболізм), при цьому часова наповненість людського життя не враховується, адже в центрі уваги перебуває організм, недосконалості якого долаються. Завдя-ки цьому мотиваційна і цільова складові частини людського життя залишені без уваги. Під час розгляду світоглядних питань переоцінки ролі і значущості людини зафіксовано, що дія передбачуваних принципів позавидової етики виходить від людини і спрямована до людини, отже, це залишається вихідним агентом і суб’єктом. Стверджується, що будь-яке вдосконалення «влаштування» людини буде наштовхувати-ся на проблему освоєння своєї власної природи, тобто вміння не бути прив’язаним до однієї функції, а мати здатність змінюватись відповідно до деякої логіки, теж мінливої. Вис-новки. Висловлюється ідея, що класична проблема мислення в собі вже містить «позавидову етику», яка передбачає зсув міри від людини до іншого, що стає способом розширення мож-ливостей і здібностей людини. Радикальна новизна технічних проєктів перебудови людини полягає в тому, що усувається вільне вольове освоєння своєї природи, передбачуване освітою як становленням людини.uk_UA
dc.language.isoruuk_UA
dc.subjectтрансгуманізмuk_UA
dc.subjectпостгуманізмuk_UA
dc.subjectжиття людиниuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.titleПроблемы образования в свете вызовов трансгуманизмаuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
лимонченко (2).pdf425,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.