Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7404
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗубик, Любомир-
dc.date.accessioned2025-11-14T06:50:06Z-
dc.date.available2025-11-14T06:50:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЗубик, Любомир. Маскулінні ініціаційні практики у гуцулів [Текст] = Hutsul's masculine initiation practices / Л. Зубик // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Ільницький (гол. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : ВВ ДДПУ ім. Івана Франка, 2020. - Вип. 3/45 : Історія. - С. 346-363.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7404-
dc.description.abstractМета дослідження – на основі доступних джерел проаналізувати ритуали та обрядодії, що здійснювалися гуцулами задля утвердження зміни вікового чи соціального статусу хлопця, встановити структуру і вікову послідовність проходження ритуалів, визначити основні обрядові елементи здійснення зміни статусу юнака. Методологія дослідження спирається на принципи системності та об’єктивності, на порівняльно-історичний метод, структурно-семантичний і типологічний аналіз, а також на метод польових досліджень. У розвідці термін «ініціація» стосується винятково обрядів переходу особи з дитячої у юнацьку та з юнацької у дорослу вікові групи. Наукова новизна полягає у тому, що встановлено відповідність різних ініціаційних практик тим чи тим віковим і соціальним маркерам, виділено їх структуру, вплив на зовнішній вигляд індивідуума, його місце в громаді, соціальні права та обов’язки. Висновки. Ініціації гуцулів мали на меті наділити нового члена громади певними правами та обов’язками, а що важливіше – продовжити життєвий цикл індивідуума. Для юнаків у різні хронологічні відтинки ініціаційне значення мали кілька ритуалів. За типовою схемою здійснення переходу А. ван Геннепа ми можемо виділити дві основні групи ініціацій – ті, що містять у собі лімінальну фазу, і ті, які її не мають. Основними маркерами зміни статусу хлопця (у досліджуваних ритуалах та обрядодіях) є зміна зачіски (обрубування волосся), «антиповедінка» в рамках парубоцької громади, демонстрування необхідних фізичних якостей юнака та несення військової повинності. Попри те, мусимо констатувати відсутність широкої джерельної бази щодо вивчення цього питання, що наразі не дає змоги повною мірою дослідити структуру, зміст і значення маскулінних ініціаційних практик гуцула. Подальших наукових студій потребує встановлення статусу «легіня» як особливого прошарку парубків у гуцульському соціумі.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.publisherДрогобич : ВВ ДДПУ ім. І. Франкаuk_UA
dc.subjectлегіньuk_UA
dc.subject«солдатчина»uk_UA
dc.subjectініціаціяuk_UA
dc.subjectлімінальністьuk_UA
dc.subjectгуцулиuk_UA
dc.subjectопришкиuk_UA
dc.subjectпострижиниuk_UA
dc.titleМаскулінні ініціаційні практики у гуцулівuk_UA
dc.title.alternativeHutsul's masculine initiation practicesuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:2020 № 3/45 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Зубик.pdf616,47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.