Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7387
Назва: Особливості реформування шкільної освіти в сільській місцевості України у 1953-1964 рр
Інші назви: Peculiarities of school education performing in the rural areas of Ukraine in 1953-1964
Автори: Федоренко, Яніна
Крічкер, Ольга
Ключові слова: навчальний процес
виробниче навчання
українське село
реформа освіти
школа
Дата публікації: 2020
Видавництво: Дрогобич : ВВ ДДПУ ім. І. Франка
Бібліографічний опис: Федоренко, Яніна. Особливості реформування шкільної освіти в сільській місцевості України у 1953-1964 рр [Текст] = Peculiarities of school education performing in the rural areas of Ukraine in 1953-1964 / Я. Федоренко, О. Крічкер // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Ільницький (гол. ред.), Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : ВВ ДДПУ ім. Івана Франка, 2020. - Вип. 3/45 : Історія. - С. 240-252.
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження полягає у тому, щоб на основі аналізу, залученого до статті матеріалу, оперуючи новітніми принципами і методами науково-історичного пізнання, дослідити розвиток середньої шкільної освіти у сільській місцевості України у 1953–1964 рр. Методологія дослідження спирається на принципи історизму, науковості, верифікації, авторської об’єктивності, на використання історико-статистичного, інституційного, системного та проблемно-хронологічного методу, а також методів порівняльного судження і узагальнювального умовиводу. Наукова новизна. Простежено динаміку розвитку середньої освіти в 1953‒1964 рр. у сільській місцевості. Зроблено детальний аналіз та поглиблено знання про наявні на той час форми навчання селян. Проаналізовано позитивні сторони і недоліки освітніх трансформацій 1953–1964 рр. До позитиву зараховуємо подолання малоосвіченості селян, негативний бік – нестача кваліфікованих кадрів, зменшення годин, відведених на гуманітарну складову, переобтяження учнів більшості сільських шкіл працею у процесі виробничого навчання та відірваність цієї праці від виховних завдань школи, перетворення шкільних закладів на могутніх координаторів ідеологічної роботи. Висновки. Отже, у період з 1953 до 1964 р. пройшов складний процес перебудови середньої школи. Із 1958 р. замість семирічного навчання вводилось обов’язкове восьмирічне, а повну середню освіту можна було здобути у три етапи: отримавши повну середню освіту, продовжуючи навчання у школі сільської чи робітничої молоді або у трудовій політехнічній школі із виробничим навчанням. Обов’язковим у старших класах стало і виробниче навчання, яке існувало у сільській місцевості у формі учнівських виробничих бригад. Завдяки йому сільські старшокласники отримали можливість здобути перші професійні навики. Таким чином, розвиток шкільної освіти у сільській місцевості допоміг розвʼязати одне із основних завдань – подолати малоосвіченість сільського населення та надав сільським мешканцям можливість продовжити освіту в технікумах й сільськогосподарських ВНЗ.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7387
Розташовується у зібраннях:2020 № 3/45 (серія Історія)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Федоренко, Крічкер.pdf579,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.