Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7141
Назва: Проблема творчості у наукових дослідженнях ХІХ–ХХ століття
Інші назви: Creativity problem in scientific research in the XIX–XX centuries
Автори: Афанасенко, Валентина
Стець, Валентина
Ключові слова: творчість
людина
особистість
раціоналістична теорія
ірраціоналістична теорія
концепція всеєдності
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Афанасенко, Валентина. Проблема творчості у наукових дослідженнях ХІХ–ХХ століття / В. Афанасенко, В. Стець // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і наки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна (гол. ред.), Р. М. Хавула, О. І. Галян та ін.]. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. - Вип. 49 : Психологія. - С. 9-21.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено результати наукової рефлексії проблеми творчості людини у теоріях ХІХ–ХХ століття. Застосований міждисциплінарний підхід та використано загальнонаукові принципи об՚єктивності, системності, історизму, світоглядного плюралізму, а також логіко-семантичний, системний і прогностичний підходи у вивченні й узагальненні досліджуваної проблеми творчості. Історичний розгляд проблеми творчості визначає необхідність з՚ясування справжнього призначення людини буття, способу й характеру самореалізації та перманентної життєтворчості. У психологічних традиціях вивчення творчості орієнтоване на прагматичні цінності і реалізується у ідеях взаємозв՚язку творчості із «виробництвом» ідей, продуктів, які характеризує новизна і значущість. Доведено, що евристично цінним у розвитку ідеї творчості є синергетичний підхід. Розуміння творчості як єдності хаосу та порядку у синергетиці перегукується із міфологічним тлумаченням на засадах аналогічного сприйняття світу як плинного й алогічного (збігу випадковостей), який не передбачає існування трансцендентного виміру ієрархічної упорядкованості та перетворення його на однорідний простір. Синергетичний підхід у розвитку ідеї творчості є своєрідним завершенням її культурно-історичного гештальту з одночасним відкриттям можливостей – потенцій для подальшого розвитку на вищому рівні розуміння людини. Особливість сучасного перехідного етапу визначає зміщення акцентів із ідеї деміурга на потенційну здатність саморозвитку, що орієнтує на дослідження потенційного творчого ресурсу особистості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7141
Розташовується у зібраннях:№ 49 2021 Серія Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
афанасенко_стець.pdf549,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.