Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236
Назва: | Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури |
Автори: | Коссак, Григорій Михайлович Павлишак, Ярослава Ярославівна Бриндзя, Ірина Володимирівна |
Ключові слова: | екологічні знання екологічна культура екологічна свідомість екологічна компетентність |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Екологічні науки : науково-практичний журнал |
Бібліографічний опис: | Коссак, Григорій Михайлович. Екологічна компетентність учнів як засіб формування екологічної культури / Я. Я. Павлишак, Г. М. Коссак,, І. В. Бриндзя // Екологічні науки.- 2025. - № 1(58)-С. 23-26 |
Короткий огляд (реферат): | Формування високого рівня екологічної культури залежить від ефективної екологічної освіти, яка на порозі третього тися- чоліття стала необхідною складовою гармонійного, збалансованого, сталого розвитку. Відповідно до стратегії розвитку еко- логічної освіти, одним з найважливіших пріоритетних напрямків є комплексний підхід до екологічного виховання, що сприя- тиме бережному ставленню до навколишнього середовища і як результат – підвищить загальнодержавний рівень екологічної культури. Вимоги суспільства до освіти зумовлюють потребу підготовки екологічно грамотного випускника школи, відпові- дального за стан природного середовища. Сучасна парадигма освіти ставить в основу освітньої діяльності розвиток життєво важливих компетенцій, зокрема і екологічної компетентності особистості та суспільства. Екологічна компетентність виявляється в систематичному прийнятті рішень щодо врахування екологічних наслідків влас- ної діяльності, що чинить певний вплив на довкілля. Основою екологічної компетентності є екологічні знання, досвід прак- тичної діяльності в довкіллі. У статті проаналізовано особливості системного формування екологічної компетентності в урочній та позакласній роботі, як ефективного засобу набуття учнями екологічної свідомості. Розкрито систему педагогічних впливів, що включають форму- вання естетичних поглядів і переконань, почуття емпатії у ставленні до природи, гармонійне поєднання теоретичне навчання з практичною пізнавальною діяльністю. Виокремлено системність впровадження елементів екологічної діяльності учнів з біо- логії у позакласній роботі. Експериментальна перевірка проведеного дослідження показала ефективність запропонованих шляхів цілісного поєднання форм навчання з системним застосуванням виховних впливів та екологічної діяльності учнів. Ключові слова: екологічна компетентність, екологічна свідомість, сталий розвиток, освітній процес |
Опис: | Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці практичних методів й форм активізації екологічної цілеспрямованої діяльності учнів у процесі урочної та позаурочної роботи. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6236 |
ISSN: | ISSN: 2306-9716 (Print) 2664-6110 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові видання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Екологічні науки.pdf | 332,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.