Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6177
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСнітовська, Ольга-
dc.date.accessioned2025-05-21T12:43:10Z-
dc.date.available2025-05-21T12:43:10Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСнітовська, Ольга. Поняття "інтернаціоналізація вищої освіти" в науково-педагогічному дискурсі = The concept of "internationalization of higher education" in scientific and pedagogical discourse / О. Снітовська // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2024. - Вип. 18/50 : Педагогіка. - С. 81-90.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6177-
dc.description.abstractАнотація. У статті здійснено структурний цілісний аналіз трактувань поняття «інтернаціоналізація вищої освіти» в українському та частково зарубіжному науково-педагогічному дискурсі. З’ясовано генезу, детермінанти, динаміку, особливості поширення та підходи до тлумачення поняття «інтернаціоналізація освіти». Обґрунтовано позицію (припущення), згідно з яким воно вийшло з лона дефініції «міжнародна освіта» та під впливом геополітичних, економічних, культурних викликів трансформувалося в поняття «інтернаціоналізація освіти». Історіографічний аналіз доробку українських науковців із порушеної проблеми виявив, що вони зосередили зусилля на вивченні зарубіжних студій для добору та ретрансляції продуктивних ідей, дефініцій, положень. Менші зусилля докладаються вченими щодо продукування власних поглядів і визначень. Означену ситуацію та домінуючі в зарубіжній і українській науці підходи, акценти щодо визначення інтернаціоналізації вищої освіти проілюстровано на основі положень репрезентативних зарубіжних і українських студій. Актуалізовано доцільність предметного порівняння дефініцій «інтернаціоналізація освіти», «глобалізація освіти», «транснаціональна освіта», «транскордонна освіта», «освіта без кордонів». Показано особливості підходів науковців різних країн і регіонів до вивчення проблеми інтернаціоналізація вищої освіти, зокрема англомовні автори акцентують на процесі запровадження міжнародного виміру в освітні програми та організаційні структури університетів; німецькомовні – на багатомірності проявів інтернаціоналізації освіти, що забезпечує взаємодію університетів окремих країн з урахуванням міжнародних цілей, принципів і норм тощо. Представлено доробок українських і зарубіжних учених, які на основі порівняльного аналізу еволюції наукових трактувань інтернаціоналізації вищої освіти впродовж останніх тридцяти років визначили основні тенденції розвитку цього термінологічного дискурсу та перспективи його подальшого розвитку.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectінтернаціоналізація вищої освітиuk_UA
dc.subjectдефініції педагогічної наукиuk_UA
dc.subjectнауково-педагогічний дискурсuk_UA
dc.subjectміжнародна освітаuk_UA
dc.titleПоняття "інтернаціоналізація вищої освіти" в науково-педагогічному дискурсіuk_UA
dc.title.alternativeThe concept of "internationalization of higher education" in scientific and pedagogical discourseuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 50 (2024) Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка»

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Снітовська.pdf344,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.