Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6143
Назва: Фітоніми в дитячій казці Моріса Дрююна «Tistou les pouces verts»
Автори: Павлюк, Олена
Ключові слова: фітонім
рослина
лексика
рослинний світ
літературна казка
літературна казка
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Павлюк, Олена. Фітоніми в дитячій казці Моріса Дрююна «Tistou les pouces verts» / О. Павлюк // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: М. Ю. Федурко (гол. ред.), С. М. Альбота, О. В. Косович та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2023. - Вип.54 : Філологія. - С. 101-110.
Короткий огляд (реферат): Рослинний світ – частина живої природи, що суттєво впливає на життя людей. Флористична лексика становить значний шар лексико-семантичної системи французької мови. Це своєрідна група словникового складу мови, що впродовж останніх років викликає чималу зацікавленість лінгвістів. Разом з тим в останні десятиліття зростає інтерес дослідників до художнього тексту як до складної багаторівневої системи. Літературна казка для дітей «Tistou les pouces verts» Моріса Дрюона відзначається особливою насиченістю фітонімами, які є вагомими компонентами як образних, так і загалом номінативних (предметно-поняттєвих) одиниць художнього тексту. Мета роботи полягає в описі рослинного лексикону й дослідженні особливостей вживання фітонімів у творі М. Дрюона «Tistou les pouces verts». Об’єктом дослідження є фітонімна лексика твору М. Дрюона «Tistou les pouces verts». Предмет дослідження – особливості вживання лексичних одиниць на позначення елементів рослинного світу в згаданому художньому тексті, їх класифікація. Головний персонаж казки для дітей «Tistou les pouces verts» сприймає рослинний світ, що його оточує, з захопленням. Крім декоративності, він вбачає в квітах певну користь і, відкривши свій дар, використовує їх у боротьбі проти різних видів зла. Автор ужив понад 90 фітонімів, що показує юному читачеві, як тісно пов’язане людське життя з рослинним світом, як ті чи ті рослини можуть змінити на краще життя людей. Крім виконання власне номінативної функції, найменування рослин експресивізують текст, допомагають авторові окреслити ступінь лиха й нерідко передають логіку прийняття рішення головним персонажем щодо вибору рослини. Проаналізуваши найменування рослин і контексти їхнього вживання в тексті казки, можна зробити висновок, що мотивами, які визначають склад рослинного лексикону казки для дітей є переважно поширеність рослин у флорі Франції й доцільність їхнього використання для покращення життя людей, виправлення життєвих негараздів, для боротьби зі всіляким злом. Слід зазначити, що лише одна рослина, пирій (le chiendent), у тексті казки дорівняна до лиха.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6143
Розташовується у зібраннях:2023 Вип. 54. Філологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
павлюк.pdf444,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.