Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5271
Назва: | Relationship of the art of word and science as literature synthesis |
Автори: | Чобанюк, Марія |
Ключові слова: | автор літературознавство синтез методологія творчість критика |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Chobanyuk, M. Relationship of the art of word and science as literature synthesis / M. Chobanyuk // Рідне слово в етнокультурному вимірі : зб. наукових праць / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка [та ін.] ; редкол.: З. Валюх, В. Винницький та ін. ; гол. ред. М. Федурко. - Дрогобич : Посвіт, 2019. - С. 151-157. |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено питання літературознавчого синтезу, що належать до різних сфер гуманітарної науки. Пошук власної літературної ідентичності – процес знаковий і постійний. Дискусія про новий статус і нову якість української науки про літературу не вичерпана й не закінчена, а раз у раз спалахує з новою силою. Одні науковці провокують її розвиток, інші вказують на повторюваність аргументів, треті виступають репрезентаторами українського опортунізму і закликають припинити усякі навколо літературні суперечки, позаяк вони відволікають письменника від головного – писання текстів. Варто відзначити, що уявлення про синтез, його характер і роль у науці про літературу вкрай розмиті. Синтез пояснюється через поняття становлення динаміки, відкритого процесу, зумовленого прагненням мистецтва наблизитися до «справжнього життя». Результат синтезу – це органічна єдність, складна цілісність, у якій співвіднесення частини й цілого виходять із внутрішньої заданості об’єкта, із «спільної» основи з’єднуваних форм, що спрямовує пошук і взаємоперетворення. У дослідженні проаналізовано погляди літературознавців щодо розгляду фундаментальних досліджень синтезу в сучасній науці про літературу, які знайшли своє відображення в літературознавчій і критичній практиці. Хочеться наголосити, що, розбудовуючи простір українського літературознавства, можна і треба ходити не тільки колом, а й різними дорогами (зокрема методологічними), що тих доріг більше – то краще, головне – зосередити зусилля на текстах (писання, видання, обговорення), а не на деструктивних контекстах. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5271 |
Розташовується у зібраннях: | Вип. 5 (2019) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
чобанюк м.pdf | 333,18 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.