Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5268
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАйзенбарт, Мар'яна-
dc.date.accessioned2025-03-05T13:13:40Z-
dc.date.available2025-03-05T13:13:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationAizenbart, M. Formation of social-communicative competence of older preschoolers in process of game activity: communicative aspect. / M. Aizenbart // Рідне слово в етнокультурному вимірі : зб. наукових праць / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка [та ін.] ; редкол.: З. Валюх, В. Винницький та ін. ; гол. ред. М. Федурко. - Дрогобич : Посвіт, 2019. - С. 158-166.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5268-
dc.description.abstractОдним із важливих завдань сучасної дошкільної освіти є формування соціально-комунікативної компетенції в дошкільників. Діти в умовах демократичного суспільства повинні залучатися до соціально-культурних процесів та системи людських взаємин. Дошкільний вік є сензитивним періодом для початку формування багатьох умінь, зокрема й для формування соціально-комунікативної компетенції дитини. Варто зазначити, що дошкільна установа зобов’язана створювати умови для того, щоб у дитини до кінця дошкільного віку розвинулися ці уміння. Зміст Базового компонента дошкільної освіти в мовленнєвому розвитку дітей презентовано освітньою лінією «Мовлення дитини», у якій подано кінцеві результати формування комунікативної і мовленнєвої компетенцій дошкільників. Насамперед у документі увага звернена на комунікативні здібності дитини, які протрактовано як «комплексне застосування мовних і немовних засобів з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях, уміння орієнтуватися в ситуації спілкування, ініціативність спілкування, стриманість у спілкуванні; культура мовленнєвої комунікації. Комунікативна компетенція передбачає сформованість усіх видів мовленнєвої компетенції». Комунікація є однією з важливих форм активності особистості, без якої неможливі її діяльність, пізнання, рефлексія тощо. Цей процес характеризується взаємодією між людьми. Загальновизнано, що продуктивність пізнавальної, мисленнєвої діяльності, загальна життєздатність людини значною мірою залежать від її здатності до спілкування, від рівня сформованості комунікативної компетенції. У закладі дошкільної освіти дитина постійно спілкується зі своїми ровесниками та дорослими. Таке спілкування для дошкільника життєво необхідне. Граючись і навчаючись, розважаючись і працюючи, обмінюючись думками і обговорюючи свої справи, сперечаючись і поступаючись, радіючи і співчуваючи, дошкільник водночас набуває навичок людських взаємин. І від того, в якій формі він встановлює контакти з дітьми та дорослими, залежить його комунікабельність, вміння взаємодіяти із соціумом. Формування соціально-комунікативної компетенції упродовж дитинства відбувається в різних видах діяльності. Проте на кожному етапі розвитку дошкільникові притаманна певна провідна діяльність. Ігрова діяльність у старшому дошкільному віці має найкращі можливості для соціально-комунікативного розвитку дитини. З огляду на все зазначене доходимо висновку, що для розвитку соціально-комунікативної компетенції старших дошкільників необхідно: а) визначити її поняття та структуру, а також зміст на певному віковому етапі; б) застосувати системний підхід, в) забезпечити взаємодію різних суб’єктів, напрямів і технологій для досягнення повноцінного результату. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в більш глибокому дослідженні використання гри як ефективного засобу формування міжособистісних взаємин старших дошкільників.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectвзаємини старших дошкільниківuk_UA
dc.subjectігрова діяльністьuk_UA
dc.subjectкомунікативна діяльністьuk_UA
dc.subjectкомунікативна особистістьuk_UA
dc.subjectкомунікаціяuk_UA
dc.subjectспілкування дітейuk_UA
dc.subjectсоціально-комунікативна компетенція старших дошкільниківuk_UA
dc.titleFormation of social-communicative competence of older preschoolers in process of game activity: communicative aspectuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Вип. 5 (2019)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
айзенбарт.pdf352,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.