Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2443
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНевмержицька, Олена-
dc.date.accessioned2023-09-18T07:35:04Z-
dc.date.available2023-09-18T07:35:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationНевмержицька, Олена. Проблеми виховання особистості в пенітенціарній педагогіці / О. Невмержицька // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : ВД Гельветика, 2023. - Вип. 16/48 : Педагогіка. - С. 162-167.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2443-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз основних проблем виховання особистості, які розв’язуються у сучасній пенітенціарній педагогіці. Доведено, що в умовах сьогодення актуалізується проблема пошуку шляхів удосконалення виховного процесу у виправних установах, адже після звільнення колишні в’язні не завжди готові вести просоціальний спосіб життя, адаптуватися до умов сучасного суспільства. Відтак розв’язання означеної проблеми покладається на пенітенціарну педагогіку. На основі узагальнення наукових джерел подано визначення пенітенціарної педагогіки як галузі педагогічної науки, яка вивчає питання цілеспрямованого виховання осіб, які вчинили кримінальні порушення та відбувають покарання, задля їхньої ресоціалізації, вказано на її об’єкт (виховна система органів виконання покарань) та предмет (специфічні закономірності виховання особи у процесі її виправлення), визначено умови, які впливають на її розвиток. Доведено, що стрижневим питанням цієї галузі педагогічної науки є виховання осіб, позбавлених волі. Констатовано вагомий вплив потреби удосконалення виховного процесу в установах виконання покарань на розвиток пенітенціарної педагогіки. Вказано, що пріоритетним питанням, яке розглядається у сучасній пенітенціарній педагогіці, є гуманізація виховного процесу. Крізь призму гуманного ставлення до особистості сьогодні розглядаються усі завдання цієї галузі педагогіки. Зокрема, доведено, що в сучасній пенітенціарній педагогіці крізь призму гуманістичного підходу здійснено обґрунтування понятійного апарату (виховання, перевиховання, виправлення), визначено статус засудженого у виховному процесі, змодельовано специфічне виховне середовище у виправних установах, обґрунтовано специфічні принципи, зміст та інструментарій виховної діяльності. Вказано, що у пенітенціарній педагогіці обгрунтовується той самий зміст і педагогічний інструментарій виховання, що і в загальній педагогіці, однак його використання екстраполюється на специфічні умови, які охоплюють особливий контингент осіб, на яких справляється виховний вплив, різні рівні засвоєння і прояву ними моральних цінностей та настанов, відсутність сталого колективу, адже терміни перебування в ув’язненні є різними тощо.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectзасудженіuk_UA
dc.subjectустанови пенітенціарної системиuk_UA
dc.subjectпенітенціарна педагогікаuk_UA
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectперевихованняuk_UA
dc.titleПроблеми виховання особистості в пенітенціарній педагогіціuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
392-Текст статті-959-1-10-20230707.pdf315,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.