Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2173
Назва: Muslim community in the educational space of Swiss Confederation at the turn of the XXth - XXIth centuries
Інші назви: Мусульманська спільнота в освітньому просторі швейцарської конфедерації на зламі ХХ - ХХІ століття
Автори: Sypko, Bogdana
Ключові слова: Швейцарія
ісламська релігійна освіта
мусульмани
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Sypko, Bogdana Muslim community in the educational space of Swiss Confederation at the turn of the XXth - XXIth centuries = Мусульманська спільнота в освітньому просторі швейцарської конфедерації на зламі ХХ - ХХІ століття / B. Sypko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2020. – Вип. 14
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження – через порівняння різних кантональних моделей відносин світської влади з релігійними організаціями, розгляд особливостей імплементації потреб учнів і працівників-мусульман у державних школах Швейцарії, аналіз спроб впровадження уроків ісламської релігійної освіти в кантонах Санкт-Ґаллен, Люцерн і Турґау й оцінку федеральних і кантональних ініціатив, спрямованих на підготовку кваліфікованих викладачів ісламознавства, дослідити перспективи розвитку ісламської релігійної освіти у Швейцарії. Методологія дослідження визначається міждисциплінарністю підходів (історія, право, ісламознавство). Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше на основі різних груп джерел – нормативно-правових актів, звітів і друкованих органів організацій і профільних комісій, а також дидактичних матеріалів для шкільної адміністрації, проаналізовано місце ісламської спільноти в освітньому просторі Швейцарії. Висновки. Незважаючи на те, що згідно з Конституцією Швейцарської Конфедерації, питання освіти та релігії передано на кантональний рівень, держава через рішення Федерального суду на загальнонаціональному рівні сприяла захисту релігійних свобод учнів-мусульман (дозвіл на помітні релігійні атрибути, спеціальні пристосування на уроках плавання, можливість не відвідувати заняття під час найбільших свят). Встановлено, що політика кантонів щодо мусульманської спільноти часто визначалася зовнішніми тенденціями (дискусія про помітні релігійні атрибути і введення курсу “Релігії та гуманітарна культура” зачепили насамперед франкомовні кантони, а спроби запровадити систему ісламської релігійної освіти стосуються низки німецькомовних кантонів). Пілотні проекти IRE у Санкт-Ґаллені, Люцерні та Турґау виявили необхідність створення у Швейцарії належної системи підготовки вчителів цього профілю та розробки дидактичних матеріалів. Відповіддю Конфедерації на цю нагальну потребу стало створення 2015 р. профільного осередку при університеті Фрібуру – Швейцарський Центр Іслам і Суспільство. Перспективним напрямом дослідження залишається порівняння швейцарських, німецьких і австрійських підходів до підготовки викладачів IRE та розробки дидактичних матеріалів
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2173
Розташовується у зібраннях:№ 14 (2020)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2020_14_18 (1).pdf345,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.