Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2106
Назва: Соціальна місія музеїв: еволюція поняття
Автори: Банах, Василь
Ключові слова: музей
освіта
громада
соціальна інклюзія
громадянське суспільство
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Банах, Василь. Соціальна місія музеїв: еволюція поняття / В. Банах. - 2021 // Проблеми гуманітарних наук : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Ю. Стецик, Р. Попп, Г. Гриценко та ін.]. - Дрогобич : Вид. дім "Гельветика", 2021. - Вип. 8/50 : Історія. - С. 386-401.
Короткий огляд (реферат): Починаючи із кінця XVIII – початку ХІХ ст., відбувалося поступове переосмислення соціальної ролі музеїв у суспільстві, якому вони служать. Якщо на початках домінувала освітня функція, мета якої допомагати державі у вихованні гро-мадянина, то згодом на перші ролі почала виходити місія музею як «інституту соціальної пам'яті». Перелом у соціальній місії музею розпочався із 70-х рр. ХХ ст. Музей мав «вийти» із власної зони комфорту і активно долучитися до соціальних проб лем громади, якій він мав служити і з якою комунікувати пере довсім. Музеї мали б поєднювати теорію та практику, знання і навики з метою окреслення значущості певного регіону і його спадщини у контексті подальшого розвитку громади, відводячи в цій роботі членам громади активну роль. Наприкінці 1990 – початку 2000-х рр. поширюються креативні ідеї нової соціальної місії музеїв, де останні зобов'язані ставати активними учасни ками важливих соціальних змін й проєктів (із подолання, наприклад, гендерних стереотипів) у контексті так званої «соціальної інклюзії». Методологічною основою статті є принципи історизму, об'єктивності та критичного підходу. Наукова новизна. Комплексно проаналі-зовано ключові етапи еволюції соціальної ролі музеїв від кінця XVIII до початку ХХІ ст. Висновки. Отже, розуміння соціальної місії музеїв впро довж XVІІІ – початку ХХІ ст. пройшло тривалий і складний про цес переосмислення. Від домінування освітньої функції музею, зосередженої на вихованні громадянина, до активної комунікації із громадами, які ставали повноправними партнерами музеїв.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2106
Розташовується у зібраннях:2021 № 8/50

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
239082-Текст статті-572544-1-10-20211227.pdf595,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.