Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2023
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарко, Наталія-
dc.date.accessioned2023-04-12T07:22:04Z-
dc.date.available2023-04-12T07:22:04Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМарко, Наталія (c. Стефанія). Сучасне осмислення духовної спадщини О. Кирила Селецького / (Н. Марко. - 2022 // Соціогуманітарні студії : випуск присвячено дослідженню життя і творчої спадщини о. Кирила Селецького / [гол. ред. І. Розлуцький ; заст. гол. ред. М. Стецик, відп. ред. П. Іванишин ; редкол.: О. Баган, М. Василишин, І. Дмитрів та ін.]. - Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2022. - Вип. 1. - С. 117-134.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2023-
dc.description.abstractУ статті представлено життя та духовну спадщину Слуги Божого о. Кирила Селецького, глибокого душпастиря, засновника перших активних чернечих згромаджень УГКЦ: сестер-служебниць НДМ та св. Йосифа ОПДМ. До 1892 р в Українській греко-католицькій церкві існував лише Василіянський чин. Умови прийняття кандидаток до сестер-василіянок були досить вимогливими. Засновуючи нові згромадження, священник увів реформу, яка дозволяла українським дівчатам вступати до них без вимоги внесення посагу. У вихованні черниць акцентував на аскезі та поверненні до євангельського радикалізму. Прагнув, щоб у спільнотах заснованих ним згромаджень плекалася духовність Сходу та провадилась активна діяльність серед населення, особливо виховна праця з дітьми, тому заснував під їх проводом перші українські захоронки, що стали осередками плекання духовної та національної свідомості дитини, муравлиним трудом формували ідентичність народу. Ціль душпастирського служіння о. Кирила – привести людську душу до Бога. Серед багатьох осягнень та нагород у житті найбільше цінував дар духовного батьківства, про що особисто визнавав у листі до митрополита Андрея Шептицького. Звернення «духовний отче» було для священника найбільшою нагородою та пригадуванням про обов’язок духовного супроводу повірених йому душ. Він був духовно зрілою особистістю, знав Бога. Це знання спонукало його до постійної праці над поширенням Слави Божої, розвитком Церкви. Плодами цієї праці є живі парафії, чисельні покликання до священства та богопосвячених згромаджень. Духовні вартості ми не можемо оцінювати людськими мірками, проте численні покликання до богопосвяченого життя з парафій священника, твори, у яких він вміло та доступно навчає людину пізнавати Бога, жити за Його заповідями є незаперечним доказом величі особи Слуги Божого о. Кирила Селецького, його великого внеску у розвиток церковного життя та формування свідомості народу. У статті представлено основні принципи духовного життя, якими керувався священник. На основі публікацій, статей, дописів о. К. Селецького, які стосуються тематики духовного життя християнина, викладено бачення автором етапів розвитку духовного життя людини, його розуміння ролі духовного провідника у духовній формації особистостіuk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectетапи духовного розвиткуuk_UA
dc.subjectБоже провидінняuk_UA
dc.subjectо. Кирило Селецькийuk_UA
dc.subjectзасновникuk_UA
dc.subjectдуховне батьківствоuk_UA
dc.subjectчернечі згромадженняuk_UA
dc.subjectдуховний провідuk_UA
dc.subjectдуховний розвитокuk_UA
dc.titleСучасне осмислення духовної спадщини О. Кирила Селецькогоuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 1 (2022)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
266310-Текст статті-635941-1-10-20230323.pdf443,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.