Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1811
Назва: Markian Terletskyi in the cultural and educational environment of Galicia and Czechoslovakia during the 20 - 30-ies of the XXth century
Інші назви: Маркіян Терлецький в культурно-освітньому просторі Галичини та Чехословаччини першої третини ХХ ст
Автори: Truba, Ruslana
Ключові слова: Маркіян Терлецький
Галичина
Чехословаччина
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Truba, Ruslana Markian Terletskyi in the cultural and educational environment of Galicia and Czechoslovakia during the 20 - 30-ies of the XXth century = Маркіян Терлецький в культурно-освітньому просторі Галичини та Чехословаччини першої третини ХХ ст. / R. Truba // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2020. – Вип. 17
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження – проаналізувати участь Маркіяна Терлецького в культурноосвітньому просторі Галичини (перша третина ХХ ст.) та висвітлити основні аспекти його діяльності у таборах для інтернованих українських військових у Чехословаччині, а також – в українських освітніх установах Подєбрадів та Праги. Методологія дослідження базується на принципах історизму, системності, науковості, а також використанні загальнонаукових і спеціально-історичних методів. Завдяки застосуванню біографічного методу автор висвітлила діяльність та визначила місце і роль М. Терлецького в освітніх закладах Перемишля, Подєбрад, Праги, Яворова та Станіславова (нині м. Івано-Франківськ), а також у таборах Чехословаччини для інтернованих українських воїнів. Наукова новизна полягає у тому, що вперше в українській історіографії, на основі аналізу комплексу джерел реконструйовано біографію М. Терлецького та його культурно-освітню діяльність. Висновки. Проаналізувавши багатогранну діяльність М. Терлецького, маємо підстави стверджувати, що він насамперед був тісно пов’язаний із соціокультурним середовищем Перемищини, і це проявилося у його педагогічній праці в українських навчальних закладах. Кількарічна багатопланова робота М. Терлецького у таборах для інтернованих українських воїнів у Чехословаччині була спрямована на піднесення їх культурного і освітнього рівня. Науково-викладацька робота в українських освітніх еміграційних інституціях ЧСР засвідчила його активну громадянську позицію. З поверненням у Галичину М. Терлецький долучився до діяльності рідношкільних установ. На основі аналізу його педагогічної діяльності, науково-педагогічних розвідок, виступів на педагогічних нарадах, засіданнях у просвітницьких товариствах з’ясовано роль М.Терлецького у розбудові української національної школи та освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1811
Розташовується у зібраннях:№ 17 (2020)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2020_17_10.pdf342,17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.