Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1732
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorNovakovych, Myroslava-
dc.contributor.authorKatrych, Olha-
dc.contributor.authorChacinski, Jaroslaw-
dc.date.accessioned2023-03-02T10:48:52Z-
dc.date.available2023-03-02T10:48:52Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNovakovych, Myroslava The role of music culture in the processes of the Ukrainian nation formation = Роль музичної культури в процесах українського націєтворення у Галичині (друга половина XIX - початок XX ст.) / M. Novakovych, O. Katrych, J. Chacinski // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2021. – Вип. 19uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1732-
dc.description.abstractМетою пропонованого дослідження є визначення ролі і місця музичної складової у процесах українського культурного націєтворення у Галичині в умовах панування монархії Габсбурґів. Методологія дослідження побудована на комплексному застосуванні історичного, ретроспективного та культурологічного методів. Історичного – у висвітленні історичних реалій соціо-політичного буття галицьких українців в умовах імперії Габсбургів. Ретроспективного – в аналітичній реконструкції культурних форм публічної реалізації національного самоусвідомлення українців Галичини на межі XIХ – XX ст. Культурологічного – при естетичній оцінці мистецьких явищ та форм, що народжувалися в культурному просторі підавстрійської Галичини досліджуваного періоду і сприяли українському націєтворенню на цих теренах. Наукова новизна здійсненої розвідки полягає у виокремленні культурно-мистецької сфери як аналітичної оптики, що дає змогу більш повно осмислити й оцінити історично вагомі процеси формування української ідентичності галичан у мультикультурному соціумі імперії Габсбургів. Висновки. У розбудові української національної культури у Галичині другої половини XIХ – початку XX ст. вагоме місце відігравала діяльність численних музичних товариств, а також творчість галицьких композиторів, пов’язана з поетичним словом Т. Шевченка. Ці фактори стали вагомим чинником подолання германізації і полонізації галицького населення, що перебувало в умовах, де українська мова була усунута з публічного життя і деколи навіть з домашнього вжитку. Частково цю проблему вдалося подолати завдяки творчій діяльності О. Нижанківського, Д. Січинського, Ф. Колесси, Г. Топольницького, Я. Лопатинського. Згадані композитори зверталися до текстів відомих письменників, які репрезентували українську літературу в підросійській Україні (О. Кониський, Б. Грінченко, Леся Українка, А. Кримський) і в підавстрійській Галичині (І. Франко, У. Кравченко, В. Пачовський, Б. Лепкий, О. Луцький). У такий спосіб вони утверджували та пропагували не лише українську музику, але й українське слово, пробуджуючи своєю творчістю “виразний дух нації”.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectнаціональна ідентичністьuk_UA
dc.subjectгалицькі українціuk_UA
dc.subjectкультурне життяuk_UA
dc.subjectшевченківські вечориuk_UA
dc.titleThe role of music culture in the processes of the Ukrainian nation formationuk_UA
dc.title.alternativeРоль музичної культури в процесах українського націєтворення у Галичині (друга половина XIX - початок XX ст.)uk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 19 (2021)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2021_19_8.pdf341,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.