Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorRadchenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2023-01-13T11:03:22Z-
dc.date.available2023-01-13T11:03:22Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationRadchenko, Nataliia History of creation and activity of Khomivka Assumption-Transfiguration Convict = Історія створення та діяльності Хомівського Успенсько-Преображенського монастиря / N. Radchenko // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2022. – Вип. 24uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1686-
dc.description.abstractМета статті – висвітлити історію Хомівського Успенсько-Преображенського монастиря та внесок родини Раздобарових у навернення старообрядницької громади Харківщини. Методи дослідження у статті добиралися відповідно до мети та опиралися на принцип історизму. Представлені вони загальнонауковим методом аналізу та спеціально науковим історико-генетичним методом. Наукова новизна: введено до наукового обігу виявлені раніше неактуалізовані джерела (архівні документи, матеріали тогочасної місцевої преси, статистичні документи), завдяки яким вдалося відтворити історію монастиря та з’ясувати нові факти в історії церкви в України. Висновки. Особливу увагу у розвідці присвячено розкриттю фактів біографії священника Т. Раздобарова, відомої постаті серед місіонерського руху Харківщини. Саме з його ім’ям пов’язують прилучення місцевої общини старообрядців до єдиновірництва та зменшення кількості старообрядців у краї. У статті простежено вплив архімандрита Павла Прусського на життя і світогляд Т. Раздобарова. Висвітлено працю Т. Раздобарова у старообрядницькій общині від створення обителі до монастиря та постійний пошук ним оптимальних шляхів навернення старообрядців. Встановлено, що одним із приводів до заснування обителі став досвід спілкування Т. Раздобарова з жіночою частиною старообрядницької общини. Священник відзначав фанатичність жіноцтва як фактор гальмування процесу навернення старообрядців у єдиновір’я. А отже, за задумом Раздобарова, місцем, де діти старообрядців та єдиновірців зможуть навчатися та спілкуватися разом, мала стати обитель, з якої і постав пізніше монастир. На закінчення розкривається доля монастиря за радянської доби, закриття обителі, імміграція родини Й. А. Васютіна та поступове руйнування монастирських приміщень.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectєдиновірництвоuk_UA
dc.subjectТ. Раздобаровuk_UA
dc.subjectжіночий монастирuk_UA
dc.subjectстарообрядництвоuk_UA
dc.titleHistory of creation and activity of Khomivka Assumption-Transfiguration Convictuk_UA
dc.title.alternativeІсторія створення та діяльності Хомівського Успенсько-Преображенського монастиряuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 24 (2022)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2022_24_6.pdf342,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.