Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1677
Назва: The Role of Educational Institutions in Civic Identity Formation in Modern Ukraine
Інші назви: Роль закладів освіти у формуванні громадянської ідентичності в сучасній Україні
Автори: Nikolaiets, Yurii
Syniavska, Larysa
Ключові слова: ідентичність
громадянин
громадянське суспільство
, держава.
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Nikolaiets, Yurii The Role of Educational Institutions in Civic Identity Formation in Modern Ukraine = Роль закладів освіти у формуванні громадянської ідентичності в сучасній Україні / Y. Nikolaiets, L. Syniavska // Східноєвропейський історичний вісник : [збірник] / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: В. Т. Борщевич, В. Марек, М. М. Вегеш та ін. ; гол. ред.: В. І. Ільницький ; відп. ред. М. Д. Галів]. – Дрогобич : [Посвіт], 2022. – Вип. 23
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження. Виходячи з того, що громадянська ідентичність залишається одним із важливих мотиваторів поведінки особи, її формування через освітянські заклади виступає важливим засобом забезпечення національної безпеки держави. Тому важливим видається з’ясування характеру та чинників впливу освітянських закладів на формування громадянської ідентичності в сучасній Україні. Методологія дослідження. У статті поєднане використання варіативного наукового абстрагування із моделюванням й аналізом ієрархій. Крім того, використані методи критичного дискурс-аналізу та контентаналізу, а також орієнтаційно-ціннісний метод і політико-правовий аналіз. Наукова новизна. Визначено основні напрями роботи освітянських закладів сучасної України у формуванні громадянської ідентичності та характер організації патріотичного виховання. У роботі міститься оцінка ефективності роботи закладів освіти у цьому напрямі, заснована на дотриманні цивілізаційного підходу. Показано вплив глобалізаційних процесів та реалізації Російською Федерацією агресивних планів щодо України на формування громадянської ідентичності в Україні. Визначено вплив державної політики у сфері освіти на ефективність роботи освітянських закладів та їх готовність адаптуватися до нових вимог “економіки знань”. Окреслені основні загрози національній безпеці у контексті формування закладами освіти громадянської ідентичності. Висновки. Тривала відсутність державності суттєво вплинула на формування освітянськими закладами України громадянської ідентичності. Проблемою також стала відсутність стратегії формування інформаційного простору у контексті його захисту від інформаційних воєн в інтересах інших країн. Зростання кількості респондентів, які переважно вважають себе громадянами сучасної України, відбувається не досить швидко. В умовах, коли для держави це не є пріоритетом, не дивно, що відбувається скорочення навчальних курсів з історії України. Відмова від гуманітарних дисциплін у технічних освітніх закладах не може сприяти повноцінному патріотичному вихованню молоді. Однак пріоритет громадянської ідентичності над іншими ідентичностями виявився надзвичайно важливим в умовах війни та масштабного зростання зовнішньої трудової міграції. Успіхи на шляху формування громадянської ідентичності освітянськими закладами, про що свідчила активна громадянська позиція населення сучасної України в роки Помаранчевої революції, Революції Гідності та війни на Донбасі, не повинні відійти у минуле. Потенціал закладів освіти у цій сфері важливий для забезпечення національної безпеки держави, збереження її цілісності
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1677
Розташовується у зібраннях:№ 23 (2022)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eehb_2022_23_19.pdf358,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.