Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1242
Назва: Обоснование антроподицеи в христологии П.А. Флоренского
Автори: Карпенко, Мирослава
Ключові слова: антроподицея
Боголюдство Христа
христологія
ноуменально-феноменальна двоєдність
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Карпенко, Мирослава Обоснование антроподицеи в христологии П.А. Флоренского / М. Карпенко // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 42 : Філософія. – С. 130-147
Короткий огляд (реферат): Розглядається христологія П.О. Флоренського – один з основних розділів його релігійно-філософської спадщини. Викладаються різні позиції сучасних дослідників щодо хрис-тології П.О. Флоренського. Мета статті – розкрити умови виправдання людини, концептуально викладені у христології П.О. Флоренського. Христологія П.О. Флоренського аналізу-ється в контексті Євангелії від Іоанна. Цей контекст дозволяє розглядати Христа не тільки в духовно-онтологічному аспек-ті, у Його єдності з Богом-Отцем, але також і в історично-му аспекті, а саме як Богоявлене людям Лице, яке наділяє їх духовною силою, що походить від Бога-Отця. Розглядаються основні проблеми, пов’язані із христологією П.О. Флоренського, як-от релігійний культ, антроподицея, релігійно-антропологіч-ний аспект антроподицеї. Методологія. Дослідження прове-дено на основі аналізу «конкретної метафізики» і «Філософії культу» П.О. Флоренського, які належать до пізнього періоду його творчості. В основі дослідження – історико-порівняльний метод. Наукова новизна. Показано, що в П.О. Флоренського христологія є ключем до його розуміння людини як ноуменаль-но-феноменальної двоєдності й обґрунтуванням його антро-подицеї – філософського за формою та релігійного за змістом учення про виправдання людини. Відзначається, що в П.О. Фло-ренського христологія експлікована у двох напрямах: від Бога до людини (релігійний культ) і від людини до Бога (антропо-логічний аспект антроподицеї). У релігійному культі Христос постаєу двоєдності своєї Божественної і Людської природи як Боголюдина. Висновки. У висновкахформулюється положення про те, що для П.О. Флоренського духовний шлях являє собоюдвоєдність теодицеї й антроподицеї, які ведуть людину до однієї мети – Богоспілкуванню через Богослужіння
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1242
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
карпенко (10).pdf423,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.