Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1228
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПіхорович, Василь-
dc.date.accessioned2022-04-26T07:07:53Z-
dc.date.available2022-04-26T07:07:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationПіхорович, Василь Виховання нової людини. Філософське та політико-економічне підґрунтя соціально-педагогічної доктрини колективізму / В. Піхорович // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 43 : Філософія. – С. 109-120uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1228-
dc.description.abstractМета статті – довести, що характерне для сьогоднішньої філософської та педагогічної думки абстрактне протиставлення індивідуалізму та колективізму є контр-продуктивним як з теоретичної (тобто філософської та політекономічної), так і з практичної (соціально-педагогічної) позиції і не було ніколи притаманне ні класичній філософії, ні класичній педагогічній думці. Задля досягнення цієї мети у статті здійснена спроба простежити в найзагальніших рисах еволюцію теоретичних та практичних поглядів на питання виховання людської особистості та ролі колективу в цьому процесі. Окрема увага приділена аналізу поглядів М.Г. Чернишевського та А.С. Макаренка як найяскравіших представників теорії та практики колективістського напряму в педагогіці, один із яких водночас був прихильником теорії «розум-ного егоїзму», а інший досягнув чи не найбільших в історії педагогіки успіхів у справі масового виховання всебічно розвинутої особистості. Дослідження спирається на класичну традицію, яку М.Г. Чернишевський охарактеризував як антропологічний метод у філософії. Автор не тільки не претендує на якусь наукову новизну, але і старається довести, що в таких галузях, як філософія, економічна наука, педагогіка, формальна гонитва за новизною часто приводить до бездумного заперечення старого, тобто невміння відрізнити те, що дійсно віджило своє, і класичне, тобто таке, що принципово не може застаріти. Такий підхід не веде до справді нового, а приводить як науковців, так і практиків до того, що вони знову і знову повторюють ті ж самі помилки, які дав-но були подолані в класичній традиції. Одним із яскравих прикладів таких помилок і є абстрактне протиставлення індивідуалізму та колективізму. Головним висновком цього дослідження є те, що насправді справжній колективізм є не що інше, як послідовно проведений індивідуалізм, а вихован-ня справжньої, розвинутої індивідуальності, особистості можливо виключно тільки в правильно організованому колективі і через колективuk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectвиховання нової людиниuk_UA
dc.subjectіндивідуалізмuk_UA
dc.subjectколективізмuk_UA
dc.subjectрозумний егоїзмuk_UA
dc.subjectполітехнізмuk_UA
dc.subjectсамоосвітаuk_UA
dc.titleВиховання нової людини. Філософське та політико-економічне підґрунтя соціально-педагогічної доктрини колективізмуuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
піхорович.pdf416,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.