Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1212
Назва: Містико-інтуїтивні практики дзен-буддизму
Автори: Ломачинська, Ірина
Донець, Олександр
Ключові слова: дзен-буддизм
саторі
коан
медитація
містика
інтуїція
амозаглиблення
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Ломачинська, Ірина Містико-інтуїтивні практики дзен-буддизму / І. Ломачинська, О. Донець // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 43 : Філософія. – С. 83-88
Короткий огляд (реферат): Метою дослідження є розгляд особливостей духовної сутності містико-інтуїтивних практик дзен-буддизму. Методологічні засади. Методологія дослідження основана на логічному поєднанні історичного, порівняльного, діалектичного методів наукового дослідження. Наукова новизна полягає в аналізі духовних практик дзен-буддизму як засобу самопізнання, шляху інтуїтивного пошуку єдності власного буття, що зумовлюють його поширення в сучасному світі. Автори зазна-чають, що досягнення просвітлення, «саторі», у дзен-буддизмі не вкладається в однозначне логіко-дискурсивне пояснення, для його досягнення використовується низка містико-інтуїтивних практик, спрямованих саме на інтуїтивне осягнення істинної природи речей. Серед характерних особливо-стей, на які претендує вчення дзен, можна виділити такі: отримання одкровення без священних текстів; віра невід’ємна від прагнення до переживання особистісного просвітлення; дзен-буддизм передбачає безпосередній контакт з об’єктивно-психологічною сутністю людини (що знаходиться за межею її почуттів, думок); осягнення цієї «потаємної природи» визначає шлях до «досконалості Будди». Інтуїтивне прозріння постає як знання, пов’язане з всезагальним та особистим аспектами існування. У Порожнечі як першооснові світу немає жодної різниці між народженням і смертю, об’єктом і суб’єктом. Просвітлення постає як «повне пробудження» цілісної особистості, коли людина перестає розглядати себе як річ, стає відкритою у своїх почуттях до світу. Завдання люди-ни – зрозуміти це й досягти єдності власного «Я», коли при усвідомленні своєї глибокої причетності до всього сущого зникає уявлення про існування протилежностей. Автори доходять висновку, що в дзен-буддизмі самопізнання є позаінтелектуальним процесом, який постає як повнота досвіду, що відбувається внаслідок зіткнення з внутрішнім інтуїтивним самозаглибленням задля пошуку єдності власного буття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1212
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ломачинська.pdf329,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.