Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1200
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВозняк, Володимир-
dc.contributor.authorХазін, Володимир-
dc.date.accessioned2022-04-19T11:20:48Z-
dc.date.available2022-04-19T11:20:48Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationВозняк, Володимир Розуміння природи поняття в діалектиці: філософсько-освітній вимір / В. Возняк, В. Хазін // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І.Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І. Франка ; [редкол.: Н. В. Скотна, О. А. Ткаченко, Т. І. Біленко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 43 : Філософія. – С. 19-25uk_UA
dc.identifier.urihttp://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1200-
dc.description.abstractМета статті – розкрити методологічну роль розуміння природи поняття в класичній діалектиці для сучасної педагогічної теорії та практики. Методологічні засади. Засобами досяг-нення поставленої мети є сама діалектика в її класичному варіанті, виражена через необхідні категоріальні зв’язки. Тим самим вона розуміється як логіка й теорія пізнання, доведені до етики, естетики і тим самим до мислячої педагогіки. Наукова новизна. У статті обґрунтовується думка, що розуміння природи поняття в класичній діалектиці має серйозне філософсько-освітнє значен-ня, оскільки може постати рефлексивною методологією дійсної педагогічної теорії та практики. Діалектико-логічне розкриття природи поняття як такого протистоїть звичайному тлумачен-ню поняття у формальній логіці, на яку суцільно орієнтована педагогіка. Поняття в діалектиці (насамперед у Геґеля) розкривається як єдність усезагального, особливого й одиничного. При цьому вельми значимим для педагогіки є розрізнення конкретно-всезагального й абстрактно-загального, відповідно, принципово різних способів узагальнення: емпіричного та власне рефлексивно-теоретич-ного. Оволодіння поняттями в їх істинному розумінні причетне до набуття свободи й вирішує про-блему поєднання набутих в освіті знань і реального життя. Висновки. Якщо педагогіка насправді стурбована процесами побудови власне людського в людському індивідові, вона жодним чином не омине діалектичного способу розуміння природи поняття. Проте для цього має бути розвинена певна філософська культура педагогів, без якої оволодіти змістом істинної понятійної форми про-сто неможливо. Якщо ж педагогіка й надалі буде користуватися лише формально-логічним знан-ням у способі побудови методики навчання, то вона, урешті-решт, виявиться нездатною вийти з нинішньої системної кризи.uk_UA
dc.language.isouauk_UA
dc.subjectпоняттяuk_UA
dc.subjectдіалектикаuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectпедагогікаuk_UA
dc.titleРозуміння природи поняття в діалектиці: філософсько-освітній вимірuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Філософія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
воз.pdf360,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.