Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1134
Назва: Становлення та розвиток державно-громадського управління початковою освітою на Південному Сході України (ХVІІІ - початок ХХ ст.)
Автори: Задорожна-Княницька, Леніна
Ключові слова: державно-громадське управління освітою
початкова освіта
земство
шкільна рада
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Задорожна-Княницька, Леніна Становлення та розвиток державно-громадського управління початковою освітою на Південному Сході України (ХVІІІ - початок ХХ ст.) / Л. Задорожна-Княницька // Людинознавчі студії : зб. наук. праць ДДПУ ім. І. Франка / М-во освіти і науки України, ДДПУ ім. І.Франка; [ред. кол.: М.М.Чепіль(гол. ред.), О.М.Кобрій, О.Є.Карпенко та ін.]. – Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2021. – Вип. 12/44 : Педагогіка. – С. 58-66
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено комплексний аналіз процесу становлення й розвитку держав-но-громадського управління початковою освітою на Південному Сході України протягом ХVІІІ – початку ХХ ст. Визначено основні суспільно-економічні та соціально-культурні передумови ста-новлення та розвитку управління освітою у регіоні протягом досліджуваного періоду. Зроблено висновок, що процес становлення системи управління освітою на Південному Сході України зумовлений адміністративним поділом територій Російської імперії, колонізацією та заселенням цих земель, широким поліетнічним складом населення регіону, прагненням різних етнічних гро-мад до задоволення власних освітніх потреб, їх протидією асиміляторській політиці царського уряду. Визначено основні тенденції розвитку державно-громадського управління освітою Півдня України досліджуваного періоду (багатоманітність різнорівневих закладів освіти, що мали різне підпорядкування, зміцнення ролі духовенства і церковнопарафіяльних шкіл у системі освіти Південного Сходу України, посилення діяльності земств, непостійність освітньої політики уря-ду щодо залучення громадськості до вирішення освітніх питань). Висвітлено концептуальні засади розвитку управління освітою на Південному Сході України (багатонаціональний та багатоконфесійний характер культурно-освітнього поля регіону, а також його стрімкий соціально-економічний розвиток, що слугував чинником освітніх запитів його населення). Розкрито особливості громадського управління початковою освітою у грецьких, німецьких, менонітських, єврейських, чеських, болгарських поселеннях. Описано форми вияву громадської ініціативи в управлінні освітою в різні історичні періоди (участь в обговоренні проєктів статутів навчаль-них закладів, у виборах органів самоврядування, запровадження недільних шкіл, матеріальна підтримка відкриття та діяльності шкіл грамоти, відкриття безоплатних народних бібліотек, видання доступної художньої літератури, безкоштовне постачання книг до шкіл, проведення опи-тувань з метою вивчення стану освіти тощо)
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.dspu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1134
Розташовується у зібраннях:Людинознавчі студії. Серія Педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
задорожна (2).pdf335,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.